Vanliga frågor och svar

Frakt

Hur lång leveranstid har ni?
Ca 3-5 arbetsdagar.

Vad gör jag om jag inte mottagit min order?
Kolla så att ni har angett rätt kontaktinformation till oss.
Tänk på att små produkter skickas med varubrev, kolla först om brevet råkat hamna fel innan ni kontaktar oss.
Har det gått mer än 5 arbetsdagar kan ni kontakta oss genom att maila till butiken@jcgt.se. Ange ditt ordernummer i mailet.

Vad kostar frakten?
Handlar ni som privatperson kostar frakten 42.50 kr inkl. moms.
Handlar ni som företag kostar frakten 34 kr exkl. moms.
Handlar ni för 1000 kr ex. moms är det fraktfritt.

Kan man som företag välja olika adresser för leverans och faktura?
Ja, i kassan finns möjligheten att ange en fakturaadress och en annan leveransadress.

Kan man hämta ordern hos er i Göteborg?
Valet finns inte på vår webbshop men kontakta oss för att se om möjlighet finns.
Butiken@jcgt.se
031- 24 11 09.

Beställning

Jag har inte fått min orderbekräftelse, hur går jag tillväga?
Kolla om mailet har hamnat i skräpposten. Om inte, maila oss på butiken@jcgt.se eller ring oss på 031- 24 11 09 så skickar vi ut en ny orderbekräftelse.

Behöver jag registrera mig som kund hos er?/ Måste man skapa ett konto för att beställa skyltar?
Nej, för att beställa skyltar hos oss så behöver ni inte ha ett konto. Ni lägger till era produkter i varukorgen och går sedan vidare till kassan där ni fyller i era företagsuppgifter samt väljer betalningsmetod. Är ni en återkommande kund rekommenderar vi dock att ni skapar ett konto då era adressuppgifter och tidigare beställningar sparas.

Hur ser jag pris exklusive frakt?
Via dator: Högst upp till höger på sidan kan ni välja om ni vill se priser som företag (exkl. moms) eller som privatperson (inkl. moms).
Via mobil: Längst ner i menyn.
Ni kan även ändra valet i kassan.

Vad gör jag om min produkt är trasig eller skadad?
Maila till butiken@jcgt.se ange ordernummer, bifogad bild samt beskrivning utav felet.

Jag har angett fel information i min beställning, hur går jag tillväga?
Kontakta oss så fort som möjligt på butiken@jcgt.se eller ring oss på 031-24 11 09.

Betalning

Tar ni en avgift för företagsfaktura?
Nej vi tar inga extra kostnader för att betala med faktura.

Vad kan jag välja för betalsätt?
Privatperson- Swish eller Klarna.
Företag- Faktura eller Swish. Inom kort lanserar vi även kortbetalning.

Hanterar ni E-faktura?
Ja vi hanterar E-faktura. För att kunna betala med E-faktura behöver du maila ditt organisationsnummer och GLN-nummer. När du mailat oss dessa uppgifter kan du i kassan under ”anteckningar” skriva att ni vill betala med E-faktura.

Tillverkning

Var sker er tillverkning?
All vår tillverkning sker i Sverige, Göteborg. Vi jobbar från design till leverans utan mellanhänder.

Kan man gravera på eget material så som smycken, glas och klocka?
Tyvärr, vi graverar endast på våra egna material som vi säljer i vår webbshop. Vi tar alltså inte emot andra material från kunder för att gravera.
Om ni är ett företag som vill beställa presenter med egen gravyr så kan vi eventuellt åta oss jobbet, kontakta oss på butiken@jcgt.se för att se om vi har möjlighet att ta emot din beställning.

Hur graverar ni?
Vi graverar med CNC fräsning på mässing och aluminium. Efter att skylten blivit graverad vilket innebär att man går ner i materialet med fräsning så färgfylls skylten med vald färg. Vi graverar på mässing, aluminium och plast. Vid gravyr av plast så använder vi en lasermaskin där laserstrålen avlägsnar material från en yta och skapar en avbildning som är permanent.

Montering

Hur monterar man skyltar och kontrastmarkeringar?
På alla produktsidor för våra produkter så finns de en instruktionsvideo längst ner på sidan. Ni finner dessa videos under rubriken ”monteringsinstruktion”.

Är ni byggvarubedömda?
Ja, våra taktila piktogram och fasaddekor är bedömda och godkända i SundaHus Miljödata.

Design

Hur skapar jag en egendesignad skylt?
I vårt designverktyg kan ni skapa er unika skylt från grunden. Välj material, form, storlek, fästmetod, text, ram och ladda upp eventuell bild, symbol eller logga.
Så som ni ser skylten i designverktyget är så som den kommer att se ut i verkligheten. Behöver ni hjälp med att designa er skylt så kan ni kontakta oss.

Kan jag lägga till en symbol bild eller logga?
Ja, skapar ni en skylt i designverktyget så kan ni lägga till en symbol, bild eller logga genom att välja Bild- Ladda upp bild- Välj fil.

Kan man ändra era befintliga skyltar och kontrastmarkeringar?
Ja, i de flesta fall så går det bra, hör av dig till oss för att se om möjligheten finns.


031 24 11 09
butiken@jcgt.se